راهیان کوثر تهران بزرگ
|
عنوان دوره |
مدیریت كلاس درس |
|
نحوه ارزیابی دوره |
حداقل نمره قبولی در دوره: 70 از 100 |
|
اهداف |
· روشهاي برقراري ارتباط و ايجاد انگيزه دانش آموزان را بشناسد · شيوه هاي برقراري نظم وكنترل گروهي را توضيح دهد · اصول و فنون مديريت آموزشي را در موقعيت هاي مختلف به كار ببرد · فعاليت هاي يادگيري دانش آموزان را هدايت كند · روش هاي مختلف جايگزيني دانش آموزان را شرح دهد · با توجه به موضوع ؛ كلاس درسي را به طورمناسب فضاسازي نمايد |
|
سرفصل دوره
|
· مديريت كلاس درس · سازمان دهي فعاليت هاي ياددهي -يادگيري · ويژگي هاي كلاس درس · ويژگي ها وتوانايي هاي فردي وجمعي دانش آموزان · مديريت زمان و امكانات · اصول وفنون آماده سازي و ايجاد انگيزه · جمع بندي مطالب ومحتواي ارائه شده دركلاس · ارتباط و مبادله پيام · عوامل مخل و روش هاي اصلاح آن · فنون جلب توجه و تمركزبخشيدن به حواس دانش آموزان · پاسخ گويي ومسئوليت پذيري دانش آموزان |
|
نوع آموزش |
غیر حضوری |
1- معلم توسعه یافته
2- تعریف انگیزه
3- پیوستار کیفیت انگیزش دانش آموز
4- نقش معلم در افزابش انگیزش دانش (تست داگلاس مک گریگور)
5- نحوه محاسبه تست داگلاس مک گریگور – تئوری انتخاب ویلیام گلسر
6- معلم کدام نیاز را در کلاس رفع می کند؟
7- نیازهای اساسی و معلم مدرسه
8- چطور نیازها را بشناسیم و انگیزه رفع آنها را بیابیم؟
9- 9- چه فعالیتهایی به رابطه در کلاس درس صدمه می زند؟
10- شناخت دنیای مطلوب دانش آموز و کارکرد آن برای علم
11- انواع قدرت معلم در کلاس درس (1)
12- انواع قدرت معلم در کلاس درس (2)
13- انواع قدرت معلم در کلاس درس (3)
1- استفاده از رفتارهای مخرب در کلاس درس (1)
2- استفاده از رفتارهای مخرب در کلاس درس (2) تنبیه
3- قانون گذاری درکلاس درس – پیامد رفتار
4- تفاوت تنبیه و پیامد
5- تنبیه از زاویه دید تنبیه شونده و تنبیه کننده
6- مرور دوره – رویکردهای تدریس معلم و نقش آن در طراحی محتوا
7- رویکرد رفتارگرایی
8- رویکرد شناخت گرایی
9- رویکرد ساخت گرایی
10- مراحل طراحی آموزشی برنامه درسی و 5 سوال اساسی معلم در مورد یادگیری
11- رفتار – انواع رفتار معلم ها در جلسات اول
12- اصول معرفی خود درکلاس و اصول رفتار در کلاس درس (رفتار قابل اعتماد)
13- ارتباط با دانش آموز قانون شکن
1- جزوه و نمونه سوال مدیریت کلاس درس
مؤسسه چکاوه دانش و فن
دارای گواهینامه صلاحیت برگزاری دوره های آموزشی کارمندان دولت، در حیطه آموزشی پیش دبستانی و آموزش ابتدایی (آموزش مربیان پیش دبستانی و دبستان)
مدیریت و مشاوره واحدهای آموزشی (آموزش مدیران، مشاوران و مربیان امور تربیتی و بهداشتی مدارس) مشغول به فعالیت است.