راهیان کوثر تهران بزرگ
|
عنوان دوره |
سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی |
|
نحوه ارزیابی دوره |
حداقل نمره قبولی در دوره: 70 از 100 |
|
اهداف |
· تعريف؛ اهميت و ضرورت سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را توضيح دهد · انواع آزمون ها را از ديدگاههاي مختلف شرح دهد · انواع مقياس هاي اندازه گيري را با يكديگرمقايسه نمايد · كاربرد نتايج تفسيرو تحليل امتحانات را دربهبود كيفيت آموزشی توضيح دهد |
|
سرفصل دوره
|
· سنجش وارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان · تعريف ؛ اهميت وضرورت سنجش و ارزشيابي ازپيشرفت تحصيلي · مفهوم سنجش ؛ اندازه گيري وارزشيابي ومقايسه بين آنها · مقياس هاي اندازه گيري · مقايسه مقياس هاي اندازه گيري بايكديگر · مقياس پيوسته وگسسته · انواع آزمون هاباتوجه به چگونگي تهيه آنها · معلم ساخته ؛ ويژگي ها و كاربرد آن · استاندارد ويژگي ها وكاربردآن · انواع آزمون ازديدگاه هدف · ورودي -تكويني -پاياني |
|
نوع آموزش |
غیر حضوری |
1- اندازه گیری، ارزیابی، سنجش
2- ارزشیابی، مقیاس های اندازه گیری
3- انواع ارزشیابی
4- مفهوم و انواع آزمون، مراحل تهیه آزمون پیشرفت تحصیلی، طبقه بندی هدف های آموزشی ۱
5- طبقه بندی هدف های آموزشی ۲
1- انواع آزمون- انواع آزمون های پیشرفت تحصیلی
2- ویژگی های یک آزمون خوب - روایی آزمون ۱
3- روایی آزمون ۲ - پایایی آزمون
4- قابلیت اجرا - استاندارد (هنجارها و نیمرخ ها)
1- جزوه و نمونه سوالات سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
مؤسسه چکاوه دانش و فن
دارای گواهینامه صلاحیت برگزاری دوره های آموزشی کارمندان دولت، در حیطه آموزشی پیش دبستانی و آموزش ابتدایی (آموزش مربیان پیش دبستانی و دبستان)
مدیریت و مشاوره واحدهای آموزشی (آموزش مدیران، مشاوران و مربیان امور تربیتی و بهداشتی مدارس) مشغول به فعالیت است.