راهیان کوثر تهران بزرگ
|
عنوان دوره |
روانشناسی تربیتی |
|
نحوه ارزیابی دوره |
حداقل نمره قبولی در دوره: 70 از 100 |
|
اهداف |
· مفهوم و هدف روان شناسي تربيتي را بيان كند · مراحل وويژگي هاي رشد را تشريح كند · كاربرد نظريه هاي يادگيري رادرفرآيندآموزش و پرورش تشريح نمايد · لزوم توجه به تفاوت هاي فردي درآموزش را توضيح دهد |
|
سرفصل دوره
|
· روان شناسي تربيتي · تعريف ؛ هدف وموضوع روان شناسي تربيتي · مفهوم رشدوعوامل موثربرآن · اصول حاكم بر رشد · مراحل رشد · رشدورابطه آن بايادگيري · نظريه هاي يادگيري وكاربردآنها · نظريه شرطي سازي · نظريه باندورا · نظريه آزوبل · مفهوم ونظريات انگيزش وروش هاي ايجاد و توسعه آن |
|
نوع آموزش |
غیر حضوری |
1- مفهوم روانشناسی
2- ویژگی های سلامت روان
3- مفهوم روانشناسی تربیتی
4- ویژگی های معلمان کارآمد
5- رویکردهای روانشناسی
6- شاخه های مهم روانشناسی تربیتی
7- هدف های آموزشی ۱
8- هدف های آموزشی ۲
1- روانشناسی رشد
2- شیوه های فرزند پروری- هیجان
3- ویژگی های معلم
4- تنبیه
5- نظریه خبرپردازی- نظریه نیازهای مازلو
6- فنون ایجاد انگیزش در یادگیرندگان- روش های آموزش
1- جزوه و نمونه سوالات روانشناسی تربیتی.
مؤسسه چکاوه دانش و فن
دارای گواهینامه صلاحیت برگزاری دوره های آموزشی کارمندان دولت، در حیطه آموزشی پیش دبستانی و آموزش ابتدایی (آموزش مربیان پیش دبستانی و دبستان)
مدیریت و مشاوره واحدهای آموزشی (آموزش مدیران، مشاوران و مربیان امور تربیتی و بهداشتی مدارس) مشغول به فعالیت است.